Pretending like the diversity problem in tech doesn’t exist won’t make it go away.

Vi diskuterar ganska ofta på jobbet Invisions sätt att arbeta och deras processer och värdesätter deras syn på affärer. Denna artikel läste jag igår och älskade den. Den har inget med mitt arbete idag att göra men en strävan efter att det borde vara så i samhället. Är något jag rekommenderar starkt. Vi behöver varandra och våra olikheter gör att vi kan skapa betydligt bättre saker än vad vi kan åstadkomma ensamma. Läs här


kate_nash

”Designers may strive to smother personal style, inclination, and preference with just what’s most appropriate for the client and their target audience, but our human reality is still undeniable: we all arrive with the sum of our personal experiences, unique talents, and predilections. Our clients and companies seek us out for that full package—those experiences and oddities differentiate us far more than our individual portfolios.

Women bring perspectives from lived experience that men cannot, just as designers of different ethnicities, body types, and age can draw on different personal experiences. That personal experience adds sensitivity to detail and nuance that enriches our work and empathy for end users.”

Margot Bloomstein, author of Content Strategy at Work

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *